Praca idealna

Witam! 

Praca idealna? 
Czy taka praca w ogóle istnieje?

Jeśli tak, to jak ją znaleźć?
Jak ją przyciągnąć do swojego życia?
- każdy staje przed takim pytaniem.  

Dużo osób posiada pracę, która ich nie satysfakcjonuje, która ich męczy, a jedynym powodem dlaczego pracują, jest potrzeba zapewnienia sobie i rodzinie godnego bytu. 
Co gorsza uważają, że tak musi być, że praca to harówka i nigdy nie będzie przyjemna.

Jednak tak być nie musi. 
Można znaleźć pracę idealną, taką, która będzie Ci sprawiać przyjemność. 
Wcale nie musisz wiedzieć jaka branża Ci to zapewni. 
Ważne byś wiedział jak chcesz się czuć pracując w danej firmie.

Ja nigdy nie wiedziałam co chcę robić w życiu. Kompletnie nie miałam pomysłu w jakim zawodzie bym chciała pracować i gdy po rocznej przerwie nadszedł czas, że musiałam podjąć zatrudnienie, robiło mi się słabo. Dwóch poprzednich prac nie wspominałam zbyt dobrze. Dlatego nie chciałam wracać do tej branży. Myślałam by spróbować czegoś innego.
Tylko co?
Co będę lubić robić?
W czym się sprawdzę?

Człowiek stoi przed tymi pytaniami i nie wie co ze sobą zrobić.
Gdzie wysyłać CV?
Jak przyciągnąć pracę, którą będzie się lubić?

Moja pierwsza myśl w tamtym okresie to był pomysł na nianie.
Lubiłam dzieci. Sprawiało mi frajdę zajmowanie się nimi, więc postanowiłam spróbować.
Tradycyjnie zaczęłam szukać ofert w internecie ale po kilkunastu wysłanych CV, nie było odzewu. Dlatego też postanowiłam spróbować przyciągnąć swoją prace z prawem przyciągania.
Dopiero zaczynałam zgłębiać te prawa. Byłam po przeczytaniu swojej pierwszej książki - "Sekret Siła"  - i postanowiłam wprowadzić trzy kroki w niej zawarte, by otrzymać to co chcę.
1) Poproś
2) Uwierz
3) Otrzymaj

Siedząc w wannie powiedziałam do siebie na głos parę razy "jestem nianią" :) O dziwo wypowiadając te słowa naprawdę to poczułam i zaczęłam w to wierzyć.
Gadanie na głos wzięłam za eksperyment, lecz ku mojemu zdziwieniu po dwóch dniach mama zadzwoniła do mnie z propozycją pracy. Otóż żona znajomego kolegi mamy, pracowała u kobiety, która szukała w tamtym okresie niani.
Nieprawdopodobne! 
Moja pierwsza prośba i tak szybko została spełniona!

Praca nie okazała się tą wymarzoną i po paru tygodniach znów stanęłam przed tymi samymi pytaniami co wcześniej.

park, Wrocław, drzewa, budynek, zieleń
Fotografia: Michał Michalski

Nie miałam pojęcia w jakim zawodzie chciałabym pracować i kim chce być. Jednak wiedziałam doskonale jak chce się czuć pracując.
Dlatego też wypisałam na kartce wszystkie cechy wymarzonej pracy.
Wiecie, coś typu, że chce mieć fajnych współpracowników, że chce by była to praca biurowa, że chce mieć fajnego szefa, że chce mieć wolne weekendy, że dobrze by była to praca państwowa, bo po swoich przeżyciach z prywaciarzami byłam zniechęcona. Chciałam mieć dobry dojazd do pracy, gdyż poruszam się komunikacją miejską. Pragnęłam robić coś pożytecznego/ ważnego i czuć się potrzebna, itp.

Następnie wprowadziłam drugi punkt czyli - Uwierz.
Wyobrażałam sobie, że za niedługo podejmę zatrudnienie, oczekiwałam go - "nie wiem jak ale znajdę swoją wymarzoną pracę" powtarzałam sobie :) Swój wolny czas jaki miałam potraktowałam jak swój urlop. Cieszyłam się wolnymi dniami i wykorzystywałam je na maksa, gdyż byłam świadoma, że jeśli podejmę zatrudnienie (a był to czerwiec) urlop będę mieć dopiero za rok.
Wyobrażałam sobie również jaka chcę być w nowej pracy, jak chcę by spostrzegali mnie inny, jakie chcę mieć relacje ze współpracownikami itp.
Tworzyłam swój obraz - NOWEJ JA W NOWEJ PRACY.

Nim się obejrzałam dotarła do mnie informacja o ofercie, która mnie zainteresowała i takim sposobem pracuje w obecnej firmie już 3 lata :)

Moja praca ma wszystkie cechy jakie wtedy sobie wypisywałam. Lubię ją i przynosi mi ona satysfakcję. Mam świetnego szefa, współpracowników, weekendy mam wolne i dojazd do pracy mam świetny!

Każdemu z Was życzę by znalazł swoją wymarzoną pracę lub by obecna stała się tą wymarzoną.

Nie musisz zmieniać miejsca zatrudnienia. Możesz zrobić listę, która będzie opisywałam Twoją idealną pracę, a obecna firma nagle zacznie Ci te rzeczy dostarczać - bo np. dostaniesz awans albo ktoś, kto Cię denerwuje zwolni się lub przeniosą go do innego działu.

Wszechświat nie zna ograniczeń.
Nie zastanawiaj się JAK - to do Ciebie nie należy.
Ty jesteś Twórcą swojego życia!
Wszechświat zajmuje się dostarczeniem Twoje pragnienia, Ty natomiast je tylko określasz :)

Życzę szczęśliwego dnia!
Dominika

Komentarze

  1. Witam przez dłużny czas starałam sie o swoją wymarzoną konkretną prace czułam jak bym ją juz miała afirmowalam uwierzyłam mialam sznase dostać a dostała ją inna osoba... Jak poradzic sobie z tym uczuciem kiedy spełnia się komus innemu?? Chyba cos źle robie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Odpowiem tak - nic się nie dzieje bez przyczyny. Nie zawsze to co chcemy jest dla nas dobre w danym momencie. Przyjmij daną sytuację i wierz, że wszystko co się wydarzyło stało się nie Tobie ale dla Ciebie. Wszystko się ułoży. Ja również nie dostałam swojej wymarzonej pracy wtedy kiedy chciałam. Zaproponowali mi ją w momencie, kiedy odpuściłam sobie to marzenie i zaakceptowałam obecną pracę - pokochałam ją i wtedy paradoksalnie zaproponowali mi stanowisko, o które ubiegałam się dużo miesięcy wcześniej. Stało się to parę dni po tym jak opublikowałam ten post :) Dlatego głowa do góry i na pewno wszystko się ułoży w najbardziej korzystny dla Ciebie sposób. Musisz tylko w to uwierzyć i oczekiwać, a przyjdzie ten dzień kiedy zrozumiesz dlaczego teraz zaproponowali to stanowisko komuś innemu :)
      Dziękuję za komentarz i ściskam mocno.

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź ��❤ Tak dobrze że jest ten blog !����❤ Chyba takich słów i nadzieji potrzebowałam �� Ale jak poradzic sobie z codziennością bez pracy? I te pytania znajomych gdzie pracujesz co robisz ? Pozdrawiam��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Jeśli chcesz porozmawiać skontaktuj się ze mną przez facebooka (link masz na głównej stronie) lub napisz na adres szczesciewszczesciu@gmail.com :)

      Usuń
  3. Praca idealna to pojęcie względne. Jestem kierowcą ciężarówki i bardzo lubię wielotygodniowe wyjazdy moją ciężarówką, choć wiem, że większość moich znajomych nie potrafi sobie wyobrazić takiego trybu życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. To pojęcie względne. Dla każdego praca idealna bedzie czymś innym ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sposoby na pozbywanie się blokad

Recall Healing/ Totalna Biologia

Egzamin z prawem przyciągania