Sposoby na pozbywanie się blokad

Witaj!

W poście Recall Healing/ Totalna Biologia wspomniałam, że zamieszczę swoje sposoby na uwolnienie się od konfliktów przeszłości. Tak też po dość długiej przerwie, która spowodowana była zawirowaniami życiowymi, w końcu mam czas by Ci o nich opowiedzieć.

satori, 22 iskry życia, karty, gry, satyna

Stosuje aktualnie dwa sposoby, na których skupię się w tym poście. Jednak chcę zaznaczyć, że nie były to moje pierwsze metody, z których korzystałam.
Dwa lata temu moja mama trafiła na książkę, która jak miewam pomogła mi uświadomić  przyczynę choroby, na którą cierpiałam od szkolnych lat.
Tak przypuszczam, gdyż nie mam żadnych konkretnych dowodów, które mogłabym Ci przedstawić, że ta metoda mi pomogła. 
Nigdy nie mam zamiaru do niczego Cię namawiać ani przekonywać, pragnę jedynie przedstawić sposób, który według mnie mi pomógł, więc jest szansa, że może pomóc Tobie. 

Książka nosi tytuł "Tajemnice podświadomości", autorstwa Walerij Sinielnikow. W publikacji tej znajdziecie informacje o tym skąd biorą się choroby oraz metodę jak poprzez medytację uzyskać odpowiedź o konflikcie, który wywołał naszą dolegliwość. 

róża, książka, satyna, róż

Tak jak pisałam w poście o Totalnej Biologii samo uświadomienie sobie konfliktu potrafi nas uzdrowić, dlatego też po przeczytaniu tej książki i zastosowaniu się do rad autora istnieje możliwość, że uda Ci się oczyścić swoją przeszłość i pozbyć się dokuczających dolegliwości.  
Mi się udało dlatego wspominam Ci o tej publikacji. 
Książka jest dość łatwo dostępna, a jej koszt wynosi ok. 25zł.
Droższą inwestycją jest zaopatrzenie się w gry, z których korzystam najczęściej. 
Mam tu na myśli dwie gry, które wpływają w niewytłumaczalny (dla mnie) sposób na człowieka, a że jestem miłośniczką rożnego rodzaju gier planszowych, ten sposób pracowania nad sobą jest dla mnie wręcz idealny.

Rozwój osobisty w formie zabawy?
To umożliwia nam pierwsza gra.
Satori - Gra Radykalnego Wybaczania. Autorów: Colin i Joanna Tipping. 
Colin Tipping jest twórcą metody radykalnego wybaczania oraz autorem takiej publikacji jak między innymi "Radykalna manifestacja marzeń".
Gra przeznaczona jest dla 2 do 5 osób i czas gry jest zależny od ilości graczy i samego przebiegu rozgrywki.
To tak formalnie :)
gra, plansza

Niesamowite jest to w tej grze, że skłania nas do przypomnienia sobie wydarzeń, które blokują nas w teraźniejszym życiu. Są to sytuacje, o których niby zapomnieliśmy, bo nie pamiętamy ich na co dzień, jednak w rzeczywistości są ulokowane głęboko w naszej podświadomości i powodują w nas określone blokady.

Gra umożliwia nam określenie tych blokad i pozbycie się ich w formie zabawy i rozmowy. 

Dzięki temu sposobowi potrafimy się cofnąć do najdawniejszych wydarzeń z naszego życia. Zdarzyło mi się przerabiać sytuacje z czasów szkolnych, które były dla mnie dość bolesne w tamtym okresie. Z pomocą tej gry udało mi się te wydarzenia zrozumieć, wyciągnąć z nich wnioski, czyli innymi mówiąc, udało mi się od nich uwolnić. 

Odczucia po rozegraniu partii są wyzwalające. Ma się wrażenie pozbycia obciążającej kuli u nogi. 

Jak sami z doświadczenia wiemy samo przegadanie niektórych bolesnych dla nas spraw jest już zrzuceniem ciężaru z serca, a ta gra właśnie skłania gracza do wygadania się, wyrzucenia tego co nas boli. 
Jest to świetny sposób by się oczyścić z konfliktów przeszłości. 

O rozgrywce:

Na początku gry każdy z uczestników wyciąga losowo po jednej karcie "Zdarzenie" oraz "Kontekst" i to właśnie te karty nakierowują nas na sytuację, którą mamy przerobić w owej rozgrywce.
Następnie gracz rzuca kością, staje na wyrzuconym polu i wykonuje dane zadanie. W tym przypadku gra nie różni się od innych gier planszowych.

Na planszy znajdują się między innymi takie pola jak: PRZEKONANIE, ZABAWA W OBWINIANIE, NOWA OPOWIEŚĆ. 

Na przykład karta PRZEKONANIE zawiera w sobie złe przekonanie, z którym idziemy przez życie i które nas blokuje. W czasie rozgrywki możemy się pozbyć takiej karty stając na określonym polu, które nam to umożliwi. Natomiast karta NOWA OPOWIEŚĆ jest dla nas nową opowieścią, na nowej drodze życia, w której pozbyliśmy się wcześniejszego żalu i smutku związanego z bolesną sytuacją. 
Do gry dołączona jest również instrukcja, w której znajdziemy przypisane zadanie do danego pola oraz płytę CD, która ma nam pomóc w rozegraniu partyjki. 
Gra nie należy do skomplikowanych, więc nikt nie powinien mieć problemów w zrozumieniu zasad. 
Osobiście uwielbiam tę grę i naprawdę bardzo dobrze się po niej czuję. Według mnie jest warta zainteresowania. 

Grę możesz kupić między innymi na allegro.pl.
Organizowane są również warsztaty, na których terapeuta pomoże wam uzdrowić sprawy z przeszłości właśnie za pomocą tej gry.

Koszt gry jak i takiego uczestnictwa w warsztacie to ok. 150 zł.

satyna, gra, karty, wena

Kolejną grę o której chcę Ci opowiedzieć zakupiłam na Kursie Recall Heling w Poznaniu.
Jest to gra karciana pod tytułem "22 Iskry Życia". Również jak Satorii jest to gra terapeutyczna; autorów: Gérard Athias i Déborah Waknine, która również ma nam pomóc uświadomić sobie problem i przezwyciężyć go. 

Nie ma określonej liczby graczy, tak też zdarza mi się, że rozkładam sobie karty sama.
Zasady tej gry są banalne, a rozgrywka polega na wyciągnięciu kolejno czterech kart z czterech zestawów, po wcześniejszym zadaniu sobie w myślach pytania.

róża, karty, gra, satyna, gra karciana

Karty z czerwonego zestawu wskazują konflikt i związane z nim uczucia. 
Karty zielone mają za zadanie nakierować nas na wspomnienia z historii rodziny, które w dalszym ciągu tworzą blokadę w naszym życiu. 
Pomarańczowy zestaw zawiera karty, które ukażą nam przyczynę, która powstrzymuje nas przed uwolnieniem się od tego konfliktu.
Z niebieskiego zestawu natomiast wyciągniemy kartę z podpowiedzią jak rozwiązać nasz problem. 

Rozgrywka jest dość szybka i zajmuje kilkanaście minut. 
Najdłuższym etapem tej gry jest uświadomienie sobie za pomocą wyciągniętych kart problemu, przemyślenie go lub przegadanie z kimś. 

Grę możecie kupić między innymi pod tym adresem -> krainazdrowia i jest to koszt ok. 150zł. 

Wykorzystuję tą grę przeważnie wtedy, gdy dokucza mi jakiś ból lub gdy choruję. Zdarzyło mi się już dwukrotnie, że po rozegranej rozgrywce po dwóch dniach ból minął i obyło się bez wizyt u lekarza, czy brania leków.

Nie jestem w stanie zapewnić, że te karty rzeczywiście miały wpływ na ustąpienie moich dolegliwości. Możliwe, że był to zwykły przypadek czy też po prostu efekt placebo. Ale jak pisałam w poście o kursie Recall Healing wierzę w teorię, że nasze emocje, przeżywane konflikty, czy też przyjęte ciosy emocjonalne mają wpływ na nasze zdrowie.

Nie mogę zagwarantować ani przekonać Cię do wspaniałej mocy tych dwóch gier. To musisz ocenić sam, ponieważ każdy wierzy w to co chce. 

W końcu nasza wiara czyni nasze życie takie jakie chcemy. 
Ja chcę mieć fajne gry, które będą mi pomagać w uwolnieniu się od emocjonalnego bólu i takie właśnie mam. 

Szczęśliwego Dnia!
Dominika

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Recall Healing/ Totalna Biologia

Egzamin z prawem przyciągania